2013. február 7., csütörtök

Palacsinta tojás nélkül

Mostanában csak ebédre vágyom sós ízvilágú ételre, reggel és este inkább a gyümölcsök csábítanak, ahhoz kell kitalálnom valamit. Legfőképp a banán az, amit szívesen eszek, pedig az első két harmadban egyáltalán nem kellett. Akkor mindig az idénygyümölcsök. Ha az épp a dinnye volt, akkor az, ha a barack, az, ha a szőlő, akkor az. Például a behozott szép nagy almák sem, viszont ahogy elkezdett érni a környéken a gubics savanykás alma, az nagyon jól esett.
De hogy a palacsintára is rátérjünk, nem volt zablisztem, hogy a szokásos vegán recept szerint készítsem el, tojást meg ettem előtte valamiben. Ha tojással és szódavízzel működik a palacsintatészta, akkor tojás nélkül tejjel is kell neki, gondoltam, és valóban. Egészen finom lett, főleg, mikor rákentem a buktához használt Carobellából és a cukormentes eperdzsememből. Jól kiegészítették egymást.

Hozzávalók:
25-30 dkg liszt (fele teljes kiőrlésű)
4 dl szénsavas ásványvíz
1/2 l szójatej
20 csepp sztívia, vagy 2 ek nyírfacukor
2 ek olivaolaj
1 ek lenmag


Botmixerrel az összes hozzávalót összeturmixoljuk. Candidások teljes kiőrlésű lisztet használjanak csak. A liszt minőségétől függően, és hogy mennyire szeretünk vékony tésztát sütni, adhatunk még hozzá ásványvizet.
Legalább egy negyed órát hagyjuk állni, és azután süssük.
Nyers gyümölcsökkel (pl. reszelt alma, dió, kiwi), lekvárral, kölestúróval, ízlés szerint fogyasszátok.


4 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta így az almával! Ezt már én is kipróbáltam a tojás nélküli palacsintát ,semmi különbséget nem vettem észre rajta. Palacsintát már úgy is készítettem hogy csak szódavízzel és az is működött.

Bridge írta...

Még magában szódavízzel nem, de egyszer lehet, hogy azt is, ha azt mondod működik.

Névtelen írta...

Most örülök, hogy láttam ezen az oldalon, pontosan a megfelelő információkat, amelyeket keresünk!

Névtelen írta...

Nagyon szép üzenet. Én csak belebotlottam a blog, és azt akarta mondani, hogy én igazán élveztem böngészése blogbejegyzések. Elvégre leszek előfizető a RSS feed, és remélem hamarosan újra írsz!